Fejlesztés szeretettel – az érzelmi egyensúly, a figyelem és a viselkedés támogatása gyógypedagógiai eszközökkel
Gyógypedagógusként, pszichopedagógusként az érzelmi, viselkedési, tanulási, beilleszkedési nehézségekkel küzdő óvodás gyermekeket várom fejlesztő foglalkozásra.
Célom az egyéni képességek kibontakoztatása, a gyermek mentális jóllétének támogatása, szorosan együttműködve a családdal.
Fejlesztő foglalkozásaim középpontjában a memória-, a figyelem-, a gondolkodási funkciók fejlesztése, az érzelmi szabályozás támogatása és a szociális készségek megerősítése áll.
Pszichopedagógusként az érzelmileg, szociálisan vagy idegrendszerileg éretlen gyermekeket támogatom, hiszen a mentális egészség, az önbizalom és az önbecsülés fejlesztése a későbbi iskolai beválás záloga.
Az első találkozás alkalmával a gyermek állapotfelmérése történik, mely alapján határozom meg a fejlesztési célokat. A fejlesztő foglalkozások minden esetben az adott gyermekre szabottak és játékos formában kerülnek megtartásra.
A fejlesztő foglalkozások folyamatosan indulnak, előzetes bejelentkezés, állapotfelmérés és szülő konzultációt követően.
Állapotfelmérés: és szülő konzultáció (45 perc + 45 perc): | 25.000.-Ft |
Egyéni iskola-előkészítő foglalkozás (45 perc): | 10.000.-Ft/alkalom (4 alkalmas bérlettel) |
Csoportos (2-3 fő) iskola előkészítő foglalkozás (45 perc): | 7.000.-Ft/fő/alkalom (4 alkalmas bérlettel) |
Gyógypedagógiai egyéni fejlesztő foglalkozás (45 perc): | 10.000.-Ft/alkalom (4 alkalmas bérlettel) |
Csoportos (2-3 fő) gyógypedagógiai fejlesztő foglalkozás (45 perc): | 7.000.-Ft/alkalom (4 alkalmas bérlettel) |
Pedagógiai szülő konzultáció/tanácsadás (60 perc): | 10.000.-Ft |
A szülők és a pedagógusok rémálma a DÜHKITÖRÉS
Amikor egy gyermek látszólag apró, értelmetlen dolog miatt dühösen reagál, üt, rúg, csapkod, dobálózik, kiabál, akkor ez egy érzelmi válasz arra, hogy túltelítődött az idegrendszere. A 2-6 éves gyermekek esetében ez egy természetes érési folyamat. Intenzitása és gyakorisága az, ami jelzésként szolgál, hogy túlmutat a normál viselkedésen.
Ha az alábbi jelek tartósan fennállnak, érdemes gyógypedagógus, pszichopedagógus segítségét kérni:
- a dühkitörés napi szintű vagy hetente többször jelentkezik
- a gyermek nem, vagy csak nehezen megnyugtatható: akár fél óra alatt sem sikerül megnyugtatni
- a viselkedés zavarja a család, az intézmény, a környezet hétköznapi működését
- a gyermek veszélyes önmagára vagy a környezetére: tárgyakat rongál, bánt másokat, bántja önmagát
- a viselkedés hátráltatja a gyermeket az új készségek elsajátításában, kizárja önmagát a tanulásból
Dühkitöréskor az „észérvek” nem fognak működni, mert ilyenkor a gyermek agya átkapcsol az „üss vagy fuss” üzemmódba. Idegrendszere túltelelítődik az őt ért ingerek hatására. Ezek az ingerek lehetnek környezetiek (túl sok fény, zaj) vagy társasok (túl sok társas konfliktus, magas elvárások a gondozóktól).
A tartós, intenzív dühkitörés mögött állhat:
- Szenzoros feldolgozási zavar
- Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD)
- Szorongás
- Érzelemszabályozási éretlenség
- Traumatikus élmény feldolgozatlansága
Ennek felismerése és diagnosztizálása a komplex szakértői vizsgálat feladata, mely a Pedagógiai Szakszolgálatoknál kérhető.
Az érzelemszabályozás, a figyelem, az impulzuskontroll és a viselkedés szabályozása gyógypedagógiai, pszichopedagógiai fejlesztéssel támogatható.
Ha kérdésed van, szeretettel várlak egy konzultációra és/vagy fejlesztő foglalkozásra!
Lépj velünk kapcsolatba!